П Р О Т О К О Л

 

                       

Година 2021                                                                         Град Търговище

            Административен съд                                                         V състав

На девети ноември                                                             Година 2021

В публично съдебно заседание в следния състав:

                             Председател Иванка Иванова

 

                                                                                            

Секретар Гергана Бачева  

Сложи  за  разглеждане  докладваното от Председателя

АХ. дело номер 210 по описа за 2021 година.

 

При осъществена видеоконферентна връзка при проверка на явилите се лица, на именното повикване в 13:00 часа се явиха:

 

Жалбоподателят „Зои София“ ООД, редовно призован се представлява от а.. Я.П. ***, редовно упълномощена и приета от съда.

 

Ответникът по жалбата Директор на Дирекция ОДОП-Варна, редовно призован, се представлява чрез видеоконферентна връзка от гл. юрк. Д.М., редовно упълномощена и приета от съда.  

 

Вещото лице М.Б.Б., редовно призован, явява се лично.

 

            По даване ход на делото:

            А.. П.: Да се даде ход на делото.

            Юрк.  М.: Да се даде ход на делото.

 

Съдът намира, че страните са редовно призовани, производството е допустимо и няма процесуални пречки за даване ход на делото, поради което

           

ОПРЕДЕЛИ:

 

ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО  и пристъпва към фактическото изясняване на спора.

 

А.. П.: Поддържам жалбата на всички основания, посочени в нея.  

Юрк. М.: Оспорвам жалбата.

 

            Съдът намира, че следва да докладва делото, поради което

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

Докладва  делото.

Производството е по реда на чл. 156 и сл. от ДОПК във вр. с § 2 от ДР на ДОПК във вр. с Глава Х от АПК.

Делото е образувано по жалба на „Зои София“ ООД с ЕИК 205414270 със седалище и адрес на управление: гр. Търговище, ул. „Христо Ботев“ № 28, вх. А, ет. 1, ап. 2 представлявано от управителя Д. К., чрез а.. Н.К. ***, съдебен адрес:*** против Ревизионен акт Р-03002520007921-091-001/ 11.05.2021 г., издаден от Б. Ст.– началник отдел на сектор „Ревизии“ в дирекция „Контрол“ при ТД на НАП-Варна – възложил ревизията и Д. Б. – гл. инспектор по приходите в същата дирекция – ръководител на ревизията, който е потвърден с Решение № 123/ 26.07.2021 г. на директора на дирекция “ОДОП“ гр. Варна при ЦУ на НАП, с който са установени следните задължения за ДДС за м. 01.2020 г. в размер на 5 000 лв. и лихва от 627, 83 лв., като лихвата е определена към 11.05.2021 г.

На страните е изпратено Определение № 337/21.09.2021 г., с което е указана доказателствената тежест и е допусната съдебно-счетоводна експертиза с вещо лице М.Б..

 

Предоставя се възможност за становища и искания по доклада и доказателствата.

 

А.. П.: Нямам възражение по доклада. Да се приеме административната преписка. Да се изслуша вещото лице. Във връзка с допуснатите от съда гласни доказателства води един свидетел.

 

 

Юрк. М.: Нямам възражение по доклада. Да се приеме административната преписка. Да се изслуша вещото лице. Не се противопоставям.

 

Съдът счита, че следва да пристъпи към разпит на вещото лице, по назначената по делото съдебно-счетоводна експертиза.

 

Пристъпи се към снемане самоличността на вещото лице.

 

Вещото лице М.Б.Б., 60-годишна, българска гражданка, с висше образование, разведена, неосъждана, без родство и дела със страните.

 

НАПОМНИ се на вещото лице отговорността по реда на чл. 291 от НК във вр. с чл. 200, ал.1 от ГПК и чл. 144 от АПК.

 

Вещото лице обеща да даде заключение по съвест, знание и без пристрастие.

    

Съдът пристъпи към изслушване на вещото лице М.Б..

 

В. л. Б.: Поддържам така направеното заключение.

 

А.. П.: Нямам въпроси към вещото лице. Моля да се отбележи, че при формулиране на задачите, сме допуснали техническа грешка в т. II  като сме разменили номерата на фактурите, издадени от „Прагматик графикс“ ЕООД и от „София Лондон Берлин“ ЕООД. Вещото лице е констатирало тази техническа грешка и съответно е изготвило заключението си на база правилно издадените фактури. Моля да бъде уточнено, че фактура № 104 е тази издадена от  „София Лондон Берлин“ ЕООД, а фактура с № 888 е издадената от „Прагматик графикс“ ЕООД. 

 

Юрк.  М.: Аз имам два въпроса по отношение отговора на втората задача, на стр. 5 от заключението, вещото лице е отбелязало, че „Прагматик графикс“ ЕООД е отразило като приход фактура № 888 от 17.01.2020 г. Първият ми въпрос е: за отговора на този въпрос кои счетоводни регистри бяха проверени и кой Ви ги предостави?

 

В. л. Б.: Както съм отбелязала в заключението, аз съм извършила проверка в счетоводните регистри на двете дружества: на „Прагматик графикс“ ЕООД и от „София Лондон Берлин“ ЕООД. Бяха ми предоставени регистри от счетоводните сметки, които аз съм цитирала като кореспонденция. Беше ми предоставен регистър на с-ка 703 „Услуги:  дизайн и програмиране“. Аз това съм го отбелязала на стр. 5, както и заплащането по тази фактура ми е предоставен регистър на с-ка 411 „Клиенти“. Освен това в раздел 3 на експертизата, аз съм посочила как съм извършила проверките в счетоводствата на дружествата. В двете фирми проверките са направени на базата на счетоводни регистри, които съм получила на имейл. Проверката в самата фирма „ЗОИ София“ ООД извърших онлайн, чрез програмен продукт Team Viewer за дистанционна връзка.

 

Юрк.  М.: Там където сочите, че „Прагматик графикс“ ЕООД е начислило дължимия ДДС по фактура № 888 в дневника за м. януари 2020 г. искам да попитам, видяхте ли дневника за продажбите за м. януари 2020 г.?

 

В. л. Б.: Както съм отбелязала по т. 2 по втора задача, на мен ми беше изпратен само дневник за продажбите, но аз не получих въпреки, че разговарях със счетоводителката, самата справка-декларация, за да установя дали записите в дневниците за покупките съответстват с предоставения ми дневник за продажби. Дневника го получих по имейл заедно с останалите документи, но справка-декларация по ДДС за този период не ми беше изпратена, така че категорично не мога да кажа, че този е дневникът, който  е деклариран.

 

Юрк.  М.: По този повод искам да направя едно отбелязване, че извадка от програмния продукт, в който се приемат дневниците за продажби е поместен в административната преписка, на стр. 673. Това е за м. януари 2020 г. за „Прагматик графикс“ ЕООД, който е подаден в базата данни на НАП. от този дневник се установява, че начисления данък по фактура № 888 от 17.01.2020 г. е само 100 лв. това го правя като отбелязване, защото на практика има разминаване от дневника, подаден в НАП и това, което е представено пред Вас и въз основа, на което сте си формулирали заключението си. Няма повече въпроси. Да се приеме заключението на вещото лице.

 

А.. П.: Да се приеме заключението на вещото лице.

 

Съдът счита, че следва да приеме представените доказателства, както и заключението по назначената съдебно-счетоводна експертиза, поради което

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

Приема и прилага по делото документите, постъпили с административната преписка, постъпила с придружително писмо с вх. № 1598/12.08.2021 г., по опис, находяща се в 3 броя папки, съдържаща 795 листа, вкл. и 1 бр. диск.

 

ПРИЕМА, ПРИЛАГА  и приобщава към доказателствата по делото: заключението по изготвената съдебно-счетоводна експертиза, ведно с приложенията и представената справка –декларация, находящи се от стр. 64 до стр. 88 вкл. от делото,

Определя окончателен депозит за възнаграждението на вещото лице по изготвената съдебно-счетоводна експертиза, съобразно представената справка-декларация в размер на 400.00 лева, които да се изплатят на вещото лице М.Б.

 

             Вещото лице беше освободено от присъствие в залата.

 

А.. П.: Освен гласните доказателства, други доказателства няма да сочим.  Моля да бъде изслушан свидетеля Н. Т.. Това е лицето, което е изготвило услугата по фактурата, която е издадено от  „София Лондон Берлин“ ЕООД и да уточни как е изготвен докладът, как е предаден и как самата услуга, чиято фактура се оспорва доставката, е извършена.

 

Юрк.  М.: Не възразявам, да бъде допуснат свидетеля.

 

Съдът намира искането на жалбоподателя за допускане на гласни доказателства за относимо към правния спор, поради което

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

Допуска до разпит в качеството на свидетел лицето Н. Т. и вписва същото в списъка на призованите за днес лица.

 

На именното повикване в залата влиза свидетеля Н. Т..

 

Пристъпи се към снемане самоличността на допуснатия до разпит свидетел. 

             

Св. Н. Н. Т., 31- годишен, българска гражданка, неосъждана, грамотна,  омъжена, без родство и дела със страните.  

             

           

НАПОМНИ се на свидетеля отговорността по чл. 290 от НК.

            Свидетеля обеща да говори истината.

 

Пристъпи се към разпит на св. Н. Н. Т..

На въпросите на страните свидетелят отговори следното:

 

Св. Т.: Известно ми е дружеството „ЗОИ София“ ООД. Имаме работни, професионални отношения. Заедно бяхме в едно общо офис пространство, от където е професионалното ни познанство. „ЗОИ София“ ООД дойдоха при мен и екипа ми, във връзка със създаване на пазарно проучване и маркетингова стратегия за бранда „ЗОИ София“. Това запитване беше по повод европейски проект, който „ЗОИ София“ е спечелил. По този проект има задължения за създаването на пазарно проучване и маркетингова стратегия, за да може да се стартира работа по проекта. Аз изготвих маркетинговото проучване. „ЗОИ София“ дойдоха при мен като едноличен собственик на „София Лондон Берлин“. Прецених, че за изработването на това проучване бих имала нужда от допълнителна помощ и експертиза, за това се обърнах към друго дружество отново в същото офис пространство. Това е „София Лондон Москва“, където заедно с други специалисти, изготвихме проучването и стратегията. Разделихме проекта на две части. Първата е да намерим подходящи източници, да ги анализираме, да създадем една базова информация, базов проект по това запитване. Това се случи в „София Лондон Москва“. Колегата ми Д. Д. имаше задача да провери източниците, като това беше най-дългата част, да намери подходящи източници, това беше най-дългата част от проекта, защото „ЗОИ София“ се занимава с изработка на чанти, насочени към премиум клиенти, към външни пазари и чанти от кожа. За това няма много информация, няма много безплатни източници, а бюджетът ни беше ограничен, за това използвахме предимно безплатни източници, които предимно бяха български, друга част от някои британски сайтове, като това, което колегата ми Д. направи е първоначалното проучване-какъв тип е пазарът, какъв тип клиенти търсим, как точно би се позиционирал този бранд. В последствие полуготовият продукт дойде към „София Лондон Берлин“, където финално довършихме маркетинговата стратегия и пазарното проучване. Добавихме необходимите графики, визуално и текстово се довърши и се предаде на „ЗОИ София“. Проучването и стратегията от „София Лондон Берлин“ към „ЗОИ София“ беше изпратена по електронен път и също така чрез куриер с приемо-предавателен протокол. Подписахме приемо-предавателния протокол с куриер. Ние изпратихме документите по куриер, а приемо-предавателния протокол подписахме в нашето офис пространство. Проучването и стратегията изпратихме по куриер и по електронен път. Приемо-предавателния протокол подписахме на място в нашето общо офис пространство. Заедно със „ЗОИ София“ използваме общо офис пространство. То се намира в гр. София, ул. „...“ № 3. Самото изработване на стратегиите на проучването там се случи. „София Лондон Москва“ създава рамката на въпросните стратегия и проучване и ги предава към „София Лондон Берлин“. „София Лондон Берлин“ ги оформя финално за изпращане към „ЗОИ София“. „София Лондон Берлин“ и „София Лондон Москва“ работят също в един общ офис. Аз също съм част от „София Лондон Москва“ и заедно с колегата ми Д. работим заедно по този проект, т.е. ние работим на едни и същи компютри в „София Лондон Берлин“ и „София Лондон Москва“. Фактически не е имало изпращане, тъй като работим с едни и същи имейли и електронни пощи. Относно тези дигитални услуги, изначално „София Лондон Берлин“ и „София Лондон Москва“ са дигитални студия. Ние правим дигитален маркетинг, който включва разбира се маркетингово проучване, стратегии и проучвания за клиентите, защото не можем да започнем работа без да направим такова проучване. Повечето от услугите ни излизат от нас като фактури под названието „дигитални услуги“, за това тази фактура по такъв начин беше направена. Голяма част от проучването и от стратегията са дигитален продукт, защото използвахме дигитални източници, предимно безплатни дигитални източници, които ни позволиха за създаването от Интернет, както и създаване е плод на дигитален труд, т.е. ние направихме стратегията и проучването онлайн, в онлайн формат, в таблици, които се създават онлайн и бидейки дигитално студио, така фактурирахме и този проект. Д. Д. извърши първоначалното проучване, търсенето на източници, търсене на други примери в сегмента. Тя се занимава с краткосрочните цели, с това какви предизвикателства би имал клиента ни. Предимно тя се занимава с маркетинговата стратегия. А. Т.-неговият беграунд е дизайн, както и по-стратегически поглед върху клиентите ни, така че той оформи донякъде графиките и самия продукт, както и след това менторира Д. във финалното изпращане, финалното завършване на проекта. Първоначално аз подпомагах проучването, така че по-голямата част от пазарното проучване е нещо, което аз съм направила. При маркетинговата стратегия Д. и А. имаха по-голямо участие. След това, когато готовият продукт дойде в „София Лондон Берлин“ го дооформих, допълних, редактирах текстовата част и допълних някои неща, които смятам, че бяха изпуснати, най-вече в частта в пазарното проучване от гледна точка на това какви биха били възможните рискове за клиента.  „ЗОИ София“ подробно в началото, когато ни брифира, ни разказа, че техните продукти са кожени, висок клас кожа, естествена, животинска кожа. Продуктите бяха чанти, различни колекции чанти и аксесоари, в последствие. Това, което подробно ни описа и това, върху което подробно сме работили е, че се цели за външни пазари и продуктът ще е висок клас. Материалите щяха да са от животинска кожа. „ЗОИ София“ първоначално ни предоставиха информация, която получавахме предимно устно, ние водихме записки. На нашето колабинг пространство това му е целта, да можем да си колаборираме и това беше най-лесният начин. Това беше по време на професионални срещи в офис пространството ни, срещи на живо, на този адрес, който посочих, в гр. София. В момента това пространство не е активно, то вече е на друг адрес, но тогава там се случваха нещата.

 

Страните заявиха, че нямат повече въпроси към свидетеля и същият беше освободен от присъствие в залата.

 

А.. П.: Нямам други доказателствени искания.

            Юрк.  М.: Други доказателства няма да соча.

 

С оглед изявленията на страните, че други доказателства няма да сочат, съдът счете делото за разяснено от фактическа страна при така събраните доказателства, поради което

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

ПРИКЛЮЧВА производството по събиране на доказателствата.

ДАВА ХОД на устните състезания.

 

А.. П.: Уважаема госпожо Председател представям договор за правна защита и съдействие, заедно със списък за разноски.  Ще помоля за срок за писмени бележки, поради обема на информация, който трябва да бъде систематизиран. В днешното съдебно заседание се събраха достатъчно писмени доказателства, а и устни такива, от които се установи, че за извършените проверки на спорните доставчици на „ЗОИ София“ ООД и процесните фактури, които са предмет на този спор, неправилно и неоснователно е отказано приспадане на данъчен кредит, тъй като те са надлежно осчетоводени от контрагентите на „ЗОИ София“ ООД и от „ЗОИ София“ ООД, включително. Включени са в дневниците и е ползван данъчен кредит. Предвид гореизложеното, моля да признаете правото на „ЗОИ София“ ООД за приспадане на данъчен кредит, който е отказан като неоснователен и неаргументиран. Моля да отмените в цялост ревизионен акт от 11.05.2021 г., издаден от органите по приходите при ТД на НАП-Варна и моля да ни присъдите сторените в настоящото съдебно производство разноски, за които представихме подробно списък.  

 

Юрк.  М.: Уважаема госпожо Административен съдия, председател на състава, аз моля да отхвърлите жалбата като неоснователна и да счетете за правилен и законосъобразен процесния ревизионен акт по мотиви, подробно изложени в ревизионния доклад, ревизионния акт и решението на директора на дирекция ОДОП. Моля да присъдите юрисконсултско възнаграждение на директора на дирекция ОДОП. Също така да ми дадете възможност и срок да представя писмени бележки по същество на спора, по възможност срокът да започне след изготвяне на протокола.

 

Съдът счете делото за разяснено и обяви устните състезания за приключени.

В законния срок  ще се произнесе със съдебен акт.

 

Дава възможност на страните да представят писмени бележки в срок до  22.11.2021 г. вкл.

 

ПРОТОКОЛЪТ изготвен в съдебно заседание, което приключи в 13:35 часа.

                                  

 

 

Председател:

 

 

Секретар:

 

 

 

 

 

Издаден РКО на                           в.л. за 400 лв. на 09.11.2021 г.

 

                                                                                                                                           Секретар: