П Р О Т О К О Л
Година 2020 Град
Търговище
Административен съд
ІІ състав
на двадесет и пети
септември Година 2020
В публично съдебно заседание в следния състав:
Председател Росица Цветкова
Секретар Стоянка Иванова
Сложи за разглеждане,
докладваното от Председателя
АХ. дело номер 209 по описа за 2020 година.
На именното повикване 10:10
часа в съдебната залата се явиха:
Жалбоподателят „СИТИ
КОНТРОЛ И КАРУОШ" ЕООД , редовно призован не изпраща представител. Постъпило е писмено
становище от адв. Н.В. с изразено становище по хода на делото и по същество.
Докладва се постъпилото
писмено становище с вх. № 1673/18.09.2020 г. на Адм. съд -
Търговище.
Ответникът Началник
отдел "Оперативни дейности" гр. Варна при ЦУ на НАП, редовно призован не се явява. Представлява се от юрк. В. С.,
редовно упълномощена и приета от съда. Представя пълномощно.
По даване ход на делото:
Юрк. С.: Да се даде ход на делото.
Съдът намира, че страните
са редовно призовани, производството е допустимо и няма процесуални пречки за
даване ход на делото, поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО и го докладва.
Докладва жалбата.
Дава се възможност за
становища по жалбата и по направените доказателствени искания.
Юрк. С.: Считам жалбата за неоснователна. Да се приеме
административната преписка. Относно
основанията за заместване на титуляра по процесната заповед, представям
болничен лист.
По направените искания по доказателствата, съдът
ОПРЕДЕЛИ:
Приема и прилага като доказателствата по дело административната преписка (по
опис), представена с придружително писмо с вх. № 1656/16.09.2020 г. на АС –
Търговище, както и представените с жалбата писмени доказателства, които не са
част от административната преписка, а именно: Договор № 43/30.07.2020 г. за
абонаментно сервизно поддържане на касов апарат, свидителство за регистрация на
фискално устройство от 31.07.2020 г. собственост на „СИТИ КОНТРОЛ И КАРОУШ“
ЕООД, както и представеният в днешното съдебно заседание болничен лист №
120200374886.
Юрк. С.: Нямам искания по
доказателствата.
Съдът счете делото за изяснено от правна и
фактическа страна, поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ДАВА ХОД ПО СЪЩЕСТВО.
Юрк. С.: Уважаема г-жо
Председател, считам жалбата за неоснователна, а обжалваната заповед на в.и.д.
началник на Отдел „Оперативни дейности“ – Варна за правилна и законосъобразна
поради следните съображения: В хода на административното производство не са
допуснати съществени процесуални нарушения. Заповедта за ПАМ е издадена от
компетентен орган -в.и.д. началник на
Отдел „Оперативни дейности“ – Варна, при ГД „Фискален контрол“, за което е
представена заповед за заместване, както
и заповед за управомощаване на Изп. директор на НАП. ЗПАМ съдържа всички
изискуеми от закона реквизити, включително мотиви, които са ясни и конкретни,
отразяващи особеностите на конкретния случай. Издадената заповед е подробно
мотивирана и по отношение на срока – изрично е посочено, че липсата на фискално
устройство е от най-съществените данъчни нарушения, тъй като предполага
директно укриване на извършените продажби, съответно неотчитане на приходи и
неплащане на дънъци. С мярката се цели да се промени организацията на дейността
в обекта към спазване на утвърдения ред на дънъчна дисциплина, като се осигури
пълна отчетност на извършваните от лицата продажби и тяхната регистрация, както
и последваща възможност за проследяване на паричния поток в търговския обект.
Фактът, че дружеството е отчитало събраните от клетка № 2 средства с протокол в
края на месеца, не го освобождава от задължението да постави фискално
устройство в автомата за самообслужване. Това изискване е закрепено в закона и
защитава, както интересите на фиска,
свързани с отчитане на продажбите и проследяване на паричния поток в търговския
обект, така и интересите на трети лица, а именно – потребителите. На следващо
място, без поставено фискално устройство, няма как да се докаже, че сумите,
отразени с тези протоколи, които дружеството подава съвпадат с действителния
оборот за месеца от клетка № 2. На следващо място, административния орган е
действал в условията на обвързана компетентност, като е бил длъжен
да издаде ЗПАМ, при наличието на
изискуемите в закона предпоставки. Срокът на запечатване – 14 дни, предвид
максималния законоустановен срок от 30 дни е правилно определен с оглед на
извършеното нарушение. Посоченото в жалбата твърдение, че не е издадено НП,
като по този начин се препятства приложението чл. 187, ал. 4 от ЗДДС, не може
да се приеме като основание за незаконосъобразност на ЗПАМ. Съгласно
чл. 186, ал. 1 „Принудителна
административна мярка запечатване на обект за срок от 30 дни се налага,
независимо от предвидените глоби или имуществени санкции“ . От този текст
следва, че производството за налагане на ПАМ е различно от
административно-наказателното производство, уредено в ЗАНН. Това са две отделни
производства. Моля, да отхвърлите жалбата на „СИТИ КОНТРОЛ И КАРУОШ" ЕООД
изцяло като неоснователна и недоказана и да потвърдите обжалваната заповед на
в.и.д. началник на Отдел „Оперативни дейности“- Варна, Дирекция „Фискален
контрол“ в ЦУ на НАП като законосъобразна. Представям подробни писмени бележки
по делото. Моля да присъдите в полза на НАП разноски.
Съдът обяви, че ще се произнесе с решение в законоустановения
срок, за което страните ще бъдат уведомени.
ПРОТОКОЛЪТ изготвен в съдебно заседание, което приключи в 10:15
часа.
Председател:
Секретар: